Skulle det, burde det, ville det, men gjøre det?

Disse står klare i hylla mi og venter på at motivasjonen skal komme til meg:

  • «Det annet kjønn» (Simone De Beauvoir). Har begynt mange ganger, men aldri stått løpet ut. Jeg må nok være en lite utholdende feminist.
  • «Halvbroren.» (Lars Saabye Christensen). Er jeg virkelig den eneste som synes Beatles og Bly er fryktelig oppskrytt?!
  • «Svart gull.» (Daniel Yergin). Den ser spennende ut, men er så tykk, akk så tykk!
  • «An inconvenient truth«. (Al Gore). Før jeg får lest denne er vel polisen allerede smeltet.
  • «Sigrid Undset«. (Sigrun Slapgard). Så glad som jeg er i Kristin Lavransdatter (jamnfør dette innlegget), burde jeg sikkert ha slukt denne biografien, som forøvrig fikk hederlig omtale i Aftenposten.

Ja, ja, tider skal komme. Jeg er vel neppe den eneste med dårlig samvittighet i bokhylla?

3 kommentarer

Filed under Hyllemeter

3 responses to “Skulle det, burde det, ville det, men gjøre det?

  1. Hehe, nei du er nok ikke den eneste. Mi liste er myyye lengre! Jeg forsøker å ikke la meg stresse, men plukker ut ei bok som jeg er motivert til å lese. Det er jo ingen stress, bøkene springer jo ikke avgårde.

    Jeg har forresten lest «Halvbroren» men ble ikke så veldig imponert. Ja, godt skrevet, men usigelig laaaangtekkelig! Hvis du vil lese en bedre «oppvekstroman» fra Oslo, så anbefaler jeg «Vidunderbarn» av Roy Jacobsen 🙂 Ikke for å ta motet fra deg, da. Det kan godt hende du vil like «Halvbroren», mange som gjør det.

    • mbfjord

      Takk for bokforslag! Og veldig hyggelig med kommentar inne på den dryppende ferske bloggen min! 😀

      Stabelen min med uleste bøker er myyye lenger enn som denne lista, men de jeg nevnte her har en mystisk tendens til å havne aller nederst i bunken hele tiden….

  2. Helt enig når det gjelder Bly og beatles. Jeg har ikke kommet gjennom Halvbroren heller. Bøkene er hypet. Av menn. Damene følger på.. Nei, det er så mange gode bøker, så det er mange grunner til ikke å lese disse. Spør du meg.

Legg igjen en kommentar

