Høsttur

For noen uker siden var vi på helgetur til havgapet. Eller muligens helt ut til havet.

Sula er et lite, men levende øysamfunn, 15 km og halvannen times fergereise nordvest for Frøya. (For lesere på mer sørlige breddegrader, så befinner vi oss altså i Sør-Trøndelag.) På den vesle øygruppa bor det faktisk 70 mennesker og Sula er utstyrt med butikk, fyr, kirke og pub, dvs de fleste nødvendige fasiliteter, minus skole.

Vi hadde nydelig høstvær mesteparten av helga og hadde det alle tiders, hele familien.

Nå er det like før det er helg igjen, men nå er det brått vinter, med både snø og minusgrader. Jeg gleder meg til stearinlys, mynte-te og Tove Nilsens siste.

3 kommentarer

Filed under Hus og heim

3 responses to “Høsttur

  1. Idylliske og koselige bilder
    – selv om jeg mistenker en viss forblåsthet.

    Akkurat som det theorinske Alvaret ser ut inni mitt hodet, minus noen hus :-))

    • Det var rimelig forblåst ja. Men veldig fasinerende, med alle disse lave øyene helt ute i storhavet.

      Tenkte egentlig at jeg skulle låne med meg Theorins Nattefokk, siden jeg enda ikke har lest den og den har slikt et matchende bilde av et fyrtårn på coveret, men den logistikkøvelsen kom jeg visst ikke i mål med.

  2. Nydelige bilder som får en urbaniserte vestlending til å lengte hjem til den forblåste lyngnabben uti havgapet. Vakkert!

Legg igjen en kommentar

