Kunst og kaos i desember

Det er travelt i desember. Ting som ikke bare bør, men gjøres unna på jobb. Foreldrefrokoster, Luciatog, julemesser og juleavslutninger i barnehagen. Pepperkakehussnekring (en byggingeniør slurver ikke med sånt), kransekakesmugspising, småjentejulekjolehandling, julebordgullsko-leting og hundre-tusen-forskjellige-små-og-store-og-personlige-og-miljøvennlige-julegaver-handling. Høytlesningsstunder med Snekker-Andersen og julenissen. Synging av julesanger. Tapre forsøk på å flette juletrekurver. Så det blir ikke så mye blogging. Men jeg både lever og leser, så oppdateringer kommer etterhvert.

I dag ville jeg bare stikke hodet fram og vise fram den fine bursdagsgaven jeg fikk fra mannen min i dag. «Åh, det minner meg sånn om hjemme!», var det første som slo meg da jeg så det. Og det gjør det fremdeles. Til tross for at motivet strengt tatt er fra Lindesnes, et sted jeg aldri har satt mine ben, får jeg en god og fin barndomsbygd-følelse av dette bildet. Og så heter det faktisk «Heime» og er et litografi av Alf C. Løland Hvaring, en ung, norsk grafikker (Jeg insisterer på å kalle han ung, han er tross alt bare noen få år eldre enn meg, og jeg, jeg er da fremdeles purung og i min beste alder).



8 kommentarer

Filed under Hus og heim

8 responses to “Kunst og kaos i desember

  1. Det var virkelig fint, og jeg skjønner godt at det minner deg om hjemstedet ditt… 🙂 Gratulerer så masse med dagen, herlige du!

  2. Takk, takk, Ellie! Og så må du hilse og gratulere broren din! 😉

    Jeg har forresten akkurat vært innom bokhandelen og kjøpt Astrid Lindgrens julefortellinger til ungeflokken og da tenkte jeg på deg! 🙂

  3. kasiopeiia

    Takk for hyggelig bursdagshilsen – og gratulerer så mye med dagen!!

  4. Gratulerer med dagen:)

  5. Fint bilde. Jeg tenkte oi, er dette Lindesnes, jeg kjente meg igjen. Jeg har vært der flere ganger, men kan ikke huske at fjellene er så høye, om det er fjell i det hele tatt egentlig.

    • Kathleen; jeg er slettes ikke sikker. Jeg har lest at det er fra Lindesnes, men det er ikke utenkelig at jeg tar feil. Det har skjedd før, sies det…

      Men fint er det i alle fall! 🙂

  6. Jeg kjente meg IKKE igjen, skulle det stå.

  7. Takk for en hyggelig kommentar i bloggen min!! 🙂 Så fint et litografi, skjønner godt at du likte det.

    Gratulerer med vel overstått bursdag og jeg ønsker deg en fin førjulstid: )

Legg igjen en kommentar

